Vemodige CMS minder

For 13 år siden var jeg med til at lancere et Content Management System som jeg stort set selv havde lavet. 1. maj 2000 gik det første site i luften efterfulgt af det næste ni dage senere. I elleve år havde jeg hovedansvaret for udviklingen af det og vi fik efterhånden leveret til nogle ret prominente og store kunder. Særligt i de sidste år fik mine kolleger tilføjet nogle stærke funktioner.

Tiden løb fra systemet, eller vi fik bare ikke investeret nok i udviklingen med tiden og selvom jeg stadig har de facto ansvaret for det kan man roligt sige at det ikke er der mit fokus er længere.

I mit nuværende arbejde handler det om Sitecore og Umbraco CMS’erne og det er meget gode systemer. Alligevel synes jeg der var nogen ting vi havde i vores CMS der var bedre i forhold til almindeligt redaktionelt indhold.

Det er selvfølgelig fordi både Sitecore og Umbraco mere er platforme til at udvikle løsninger på end færdige indholdssystemer. Vi havde fordelen af at kunne fokusere på at have et indholdssystem og det gjorde vi.

Pt. bliver de sidste websites der kører på systemet, med undtagelsen af to, flyttet over i andre systemer og det er vemodigt for mig, der har brugt så lang tid af mit arbejdsliv på det. Men sådan går det jo nogen gange.

Dette indlæg blev udgivet i Udvikling og tagget . Bogmærk permalinket.

Et svar til Vemodige CMS minder

  1. Selv har jeg det sådan at jeg trods alt har det med i bagagen når jeg skal vurdere om et ny CMS er værd at kigge på.

Skriv et svar

