Hvis ikke man kan stole på dataene er de værdiløse

Denne artikel på readwrite, “Why are dead people liking stuff on Facebook?“, rører ved kernen af data: Hvis ikke man kan stole på dataene er de reelt værdiløse. Artiklen er en opfølgning på “Have you or someone you know ever fake-liked something on Facebook?

Vi kender alle situationer hvor man, selvom man ikke kan stole på dataene, alligevel handler ud fra at man kunne. Det er meget udbredt men det hjælper ikke. Reelt har man bare besluttet sig for at gøre noget og bruger nogle arbitrære tal som argument for det.

Hvis det viser sig at Facebook har en fejl der registrerer “like”s uden at brugerne gør noget falder hele markedsføringsspillet og annoncesystemet omkring Facebook sammen.

Jeg vil i øvrigt argumentere for at et af Facebooks argumenter i sagen, at folk ved et uheld er kommet til at “like” noget, er lige så slem som hvis det er en softwarefejl. I begge tilfælde betyder det jo at brugeren ikke faktisk har ønsket det og dataene er … værdiløse.

Dette indlæg blev udgivet i IT sikkerhed, Udvikling og tagget . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s