Hobbitten

Hobbit_adventure_packagingMens vi venter på at se første del – af tre – af filmatiseringen af Hobbitten så har jeg tænkt på den gang jeg første gang hørte om historien. Jeg er ret sikker på at det var til min 12 års fødselsdag hvor jeg fik det helt nye computerspil, “The Hobbit“, af en ven. Sammen med computerspillet fulgte også et eksemplar af bogen så der gik ikke lang tid før jeg havde læst denne.

The HobbitSpillet, et tekstbaseret eventyrspil med en smule grafik, var en fantastisk oplevelse. Og hvis man vil prøve den gamle ZX Spectrum version på en moderne computer indeholder denne artikel links til både et image og en emulator. Hvis man efter den artikel vil vide lidt mere om udviklingen skal man huske at læse opfølgningen “The Hobbit Redux“.

Dette indlæg blev udgivet i Udvikling og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

