Printer

o-brother-where-art-thouNu ved jeg hvilken printer jeg skal have næste gang, eller i hvert fald hvilket mærke og type af printer jeg skal have. Det kom efter en meget lang række af forsøg på at få en mængde forskellige printere til at fungere på et forholdsvis ukompliceret hjemmenetværk og på en række ganske almindelige moderne computere.

Computerne bruger de alle Windows, lige fra XP over Vista til 7. Blandt printerne har jeg haft et større antal HP inkjets, en Samsung laser printer og en Brother laser printer.

Problemerne har været:

  • Printeren er forsvundet fra netværket efter at have været anvendt tidligere (2xHP og 1xSamsung)
  • Blækket kunne ikke tørre! (1xHP)
  • Printeren skulle geninstalleres ved hver genstart (1xHP)
  • Printeren skulle afinstalleres for at en anden printer kunne installeres (HP)
  • Hvis udskriften tog mere end 2 minutter at overføre til printeren blev alt indhold derefter smidt væk! (1xSamsung)

Det er hermed også tydeligt hvilket mærke jeg vil fortsætte med…

SinclairZXPrinterDen første printer jeg har ejet var en termisk printer men på et eller andet tidspunkt i de 30 år der er gået har jeg faktisk tidligere ejet en printer fra Brother. Godt nok en dot-matrix printer men alligevel. På et eller andet tidspunkt gik jeg over til HP, nok på grund af gode erfaringer med deres laser printere, men nu er det holdt igen. Brother blev anbefalet som billig og pålidelig og begge dele har holdt stik.

Jeg kom i tanke om dette efter at have læst Dave Winers tråd om printere, så næste gang bliver det nok noget i stil med Brother’s HL-4570CDW – laser, farve, duplex, netværk.

3008%20LABEL%201Et andet plus er i øvrigt for den der gerne vil føle sig miljørigtig. Når man køber en toner fra Brother så er prisen inklusive porto til at returnere – den foregående – toner til Brother, til genbrug og genanvendelse. Det eneste man skal gøre er at aflevere kassen på posthuset så ordner nogle andre resten. Eftersom tonerne prismæssigt ikke adskiller sig specielt fra andre mærkers er det næsten for nemt.

 

Dette indlæg blev udgivet i Udvikling og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Printer

  1. Pingback: Godt jeg kom af med mine HP printere i tide | Hennings blog

  2. Pingback: HP printere, igen | Hennings blog

Skriv et svar

