Den største løgn i IT

“Jeg har læst og accepterer betingelserne.”

Jeg vil ikke her gå ind i de nærmere juridiske deltaljer omkring hvor bindende vilkårene er ved den type “shrink-wrap” aftaler vi som forbrugere indgår igen og igen. Jeg er selv blevet fanget et par gange af nogle mindre end typiske vilkår og indrømmer at jeg ikke har læst alle 66 sider af Apple’s vilkår til deres iTunes Store.

Derfor er ToS;DR efter min mening et genialt forbrugersite. Her kan man læse i punktform hvilke betingelser man går med til på et bestemt site, og ToS;DR giver efter nogle overvejelser også en rating til de enkelte sites. Umiddelbart virker vurderingerne til at være fornuftige og vægtningen god. Som et af de knapt så gode sites kan nævnes Delicious:

ToS;DR startede i juni måned og vil i denne måned starte crowd-funding for at kunne fortsætte.

 

 

Dette indlæg blev udgivet i Jura og tagget , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Den største løgn i IT

  1. Pingback: Windows 10 og sikkerhed | Hennings blog

  2. Pingback: Amazon Lumberyard | Hennings blog

  3. Pingback: Den virkelige grund til at cookie reglerne er tåbelige | Hennings blog

  4. Pingback: Pokémon Go for 3. gang – denne gang om jura | Hennings blog

Skriv et svar

