Sådan får man sig en kongepython – guide til 12-årige

Min egen dreng er ikke kommet i den alder endnu og nu er jeg da i hvert fald advaret.

Jeg befandt mig i en kø i en forretning og mens vi afventede vores tur kom jeg til at tale med en lille familie i køen. Den ældste dreng havde netop fået et kæledyr og det var en kongepython, netop hvad han havde ønsket sig.

Men moderen havde nu ikke syntes at det var nogen speciel god ide. En slange? Den skal jo fodres med små dyr og er de ikke farlige? Efter lidt tid lykkedes det da også at få drengen på andre tanker men så begyndte han at tale om at få et terrarie. Med en tarantel.

Så familien accepterede en slange, forudsat at det blev en lille slange. En snog, for eksempel. Endelig kom familien til en dyrehandel og drengen fik endelig lov til at holde sin kommende slange. Hvorefter snogen bed ham.

Det lader til at snoge er ret aggressive, i modsætning til pythoner.

Drengen fik herefter hans kongepython.

Dette indlæg blev udgivet i Meddelelser og tagget . Bogmærk permalinket.

2 svar til Sådan får man sig en kongepython – guide til 12-årige

  1. Martin siger:

    En kongepython ville være et klart klogt valg som begynderslange – Den er nemligt MEGET rolig :) Nu ved jeg godt at indlægget er gammelt, men hvis andre nu sidder og søger og falder over det, så husk at kongepython kaldes Ball Python fordi den er meget passiv i sit forsvar – altså den bider ikke fra sig :) lad jer ej afskrække.

    • Dit eget site ser interessant ud. Min egen dreng er nu kun 4 år og vi er ikke helt klar til kæledyr endnu. Men pythoner har han allerede haft mulighed for at røre og bære, både i Randers Regnskov, i cirkus og til et i øvrigt meget godt arrangement afholdt af http://slangetaemmer.dk/ på vores lokale bibliotek.

      Jeg tror mit eget største problem ville være foderet ;-)

Skriv et svar

