Er det kunst?

Grafitti bevæger sig på grænsen mellem kunst og vandalisme. Spørgsmålet er om kreative produktanmeldelser på Amazon også kan nå dertil.

JP Rangaswami bruger kunst som udtryk for en produktanmeldelse på Amazon der pt. er 191 indlæg lang, fra næsten lige så mange mennesker. Han gør det godt nok i en sjældent Facebook-kritisk artikel, men jeg kan godt se det tiltrækkende ved denne særlige form for vandalisme “anmeldelserne” er udtryk for.

Udgangspunktet for fortællingen er et par højttalerkabler der pt. kan erhverves for $8.450 dollars, inklusiv porto – så længe man bor i USA.

Prisen har nok været det der har påkaldt sig opmærksomheden og efter den første kreative “anmeldelse” har det fået en lavine-effekt hvor senere “anmeldere” har forsøgt at overgå de tidligere.

Det er naturligvis en risiko når man giver brugerne mulighed for at skrive på ens hjemmeside og Amazon har indtil videre valgt at ikke tage sig for meget af det.

Er det kunst? Kreativt er det i hvert fald.

Dette indlæg blev udgivet i Kommunikation og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s