Tom reklamesnak

Retssager, specielt amerikanske retssager, har den bivirkning at offentligheden får adgang til en lang række informationer som ellers ikke er tilgængelige. Monopolsagen mod Microsoft gav for eksempel al materialet til “Breaking Windows: How Bill Gates Fumbled the Future of Microsoft“.

I forlængelse af historien om DollarShaveClub kom en retssag fra 2005 mellem verdens to største producenter af barberblade frem igen. Schick (dem med Wilkinson Sword) havde anlagt sag mod Gillette for at få erstatning for det tab som de mente at Gillette’s urigtige påstande om M3 Power (og andre barberskrabere med batteri) havde påført dem. Dommen er anbefalesværdig, men nok kun for jurister, da den er klar og velbegrundet; opsummeret er svaret at der ikke er noget bevis for at vibrerende barberskrabere med batteri giver en bedre barbering.

Med barberskrabere er der altid en humoristisk vinkel eller to.

Dette indlæg blev udgivet i Jura og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s