En lille ekstra note om QR (og andre 2D) koder

Kevin Marks skriver i hans “QR Codes: bad idea or terrible idea?” om ting der allerede er blevet diskuteret denne blog men tilføjer et par interessante betragtninger derudover:

I mindst et forsøg gav QR koder 80% færre besøg end tekstbaserede URL’er. Og selv personer der vidste hvordan de skulle bruge QR koder og havde udstyret til det, valgte ofte at lade være.

Min egen erfaring startede da der var udsigt til, på en tidligere arbejdsplads, at vi skulle gøre væsenligt mere med 2D koder. Jeg tog derfor min mobil og prøvede at anvende en QR kode fra en mælkekarton. Efter et antal forsøg begyndte telefonen så at hente det program jeg åbenbart havde bedt om. Det krævede dog at jeg accepterede at programmet, under installationen, fik åbnet for adgang til nogle oplysninger, ikke bare en gang men hver eneste gang installationen skulle bruge et eller anden oplysning på telefonen. Efter de første 3-4 spørgsmål (“appletten X vil gerne hente informationer om Y”) begyndte jeg at tælle og efter 34 spørgsmål stoppede jeg installationen.

På det tidspunkt var teknologien ikke helt på det nødvendige stade.

Dette indlæg blev udgivet i IT sikkerhed, Udvikling og tagget . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

