Der er så meget Danske Spil ikke forstår

Da nyheden om at Danske Spil var kommet til at udbetale for meget til alle Lotto vinderne fra weekenden var jeg naturligvis godt klar over at jeg også var omfattet. Og at jeg nok skulle vente lidt med at bruge de 117 kr. jeg havde fået besked om at der var overført til min konto.

For naturligvis kan der begås fejl og da jeg trods alt arbejder indenfor IT er jeg udmærket klar over at selv simple menneskelige fejl pludselig kan komme til at gå ud over tusinder af mennesker. Og igen, 117 kr. er ikke alverden.

Det viste sig at det rigtige beløb var 38 kr. Men nu havde Danske Spil pludselig gjort det til mit problem:

Så Danske Spils løsning er altså at tusinder af brugere – godt jeg var blandt dem der fik udbetalt over 100.000 kr. – selv skal ind og indbetale differencen. En difference der skyldes Danske Spil.

Det kan næppe betegnes som den bedste eller mest gennemtænkte kundeservice.

For at lave et perfekt hattrick har Danske Spil i øvrigt ikke ændret på deres almindelige mindstebeløb for indbetalinger. Mindstebeløbet er 200 kr.

Hvis man var tilbøjelig til at tro det værste om folk kunne man tro at det var et smart trick for at få folk til at overføre en masse penge til Danske Spil. Jeg holder mig dog til læresætningen at man ikke skal tro at der ligger ond vilje bag en handling der ligesågodt kan skyldes inkompetence.

Dette indlæg blev udgivet i Kommunikation og tagget , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Der er så meget Danske Spil ikke forstår

  1. Pingback: Danske Spil retter deres fejl, selv | Hennings blog

Skriv et svar

