Telefonbedrag – “Response Technology”

Jeg har netop fået et opkald fra en person der, med en sydasiasisk accent, påstod at han skulle hjælpe mig med min computer idet den var inficeret med virus og malware.

Ydermere påstod han at han ringede fra et selskab kaldet “Response Technology” der af Microsoft (!) var hyret til at foretage disse opkald til brugere hvis computere var inficeret.

Det var helt sikkert et forsøg på at få adgang til min computer og jeg lagde på. Samtalen lød lidt som den der er nævnt i “Microsoft rings alarm bell on fake Windows support calls” fra Malwarebytes, eller som disse jeg hurtigt kunne finde fra 2009: “Beware: Telephone Support Scams” og “Fake tech support call scam“.

Dette indlæg blev udgivet i IT sikkerhed og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Telefonbedrag – “Response Technology”

Skriv et svar

