iPad og magasiner

De fleste har nok allerede set videoen med det lille barn, en iPad og et utal af magasiner:

Som J.P. Rangaswami skriver på sin blog så er det ligegyldigt om videoen er iscenesat eller ej: Interaktion er så naturlig at mangel på samme føles som netop det, en mangel.

Jeg har længe været kritisk overfor ideen om at flytte magasiner til iPads eller andre digitale medier, idet jeg ikke kunne se hvor værdien blev tilføjet til løsningen. Gør det kommunikationen stærkere at den nu ses på en skærm fremfor papir? Næppe.

Vi har set nogle meget tænkte, men meget lidt gennemtænkte, måder at transformere magasiner til “digitale magasiner”. I eksemplet ovenfor er jeg heller ikke imponeret over de features der anvendes men jeg kan godt se at det er en baby der her er brugeren; der er grænser for hvor store krav jeg kan stille.

Et magasin kan vælge mellem tre løsninger: Blive på papiret, blive til en hjemmeside eller blive til et digitalt magasin. På nuværende tidspunkt mener jeg at skillelinien mellem hjemmesiden og det digitale magasin ligger i hvorvidt man ønsker interaktion med brugeren (hjemmeside) eller ønsker at brugeren kan interagere med indholdet (digitalt magasin).

Dette indlæg blev udgivet i Kommunikation og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

