De første 10 sekunder er vigtigst

En ny undersøgelse viser at design og indhold af en webside har op mod 10 sekunder til at overbevise brugeren om at de nødvendige informationer er tilstede. Ellers er brugeren gået videre.

Chao Lui, Ryen W. White og Susan Dumais fra Microsoft Research har offentliggjort undersøgelsen der viser at brugernes adfærd – hvor lang tid de bliver på en side – følger en Weibull fordeling. Nærmere betegnet en Weibull fordeling med et shape parameter mellem 0 og 1, hvilket betyder at jo længere tid en bruger er på en side jo mere sandsynligt er det at han vil blive endnu længere.

Jakob Nielsen beskriver denne egenskab, “negative aging“:

Because Web pages are indeed of highly variable quality. Users know this and spend their initial time on a page in ruthless triage to abandon the dross ASAP. It’s rare for people to linger on Web pages, but when users do decide that a page is valuable, they may stay for a bit.

Dette indlæg blev udgivet i Udvikling og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til De første 10 sekunder er vigtigst

  1. Søren Møller-Nielsen siger:

    interessant artikel, men jeg mistede interessen efter 7 sekunder :-)

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s