Om os

Når en bruger besøger en professionel hjemmeside for første gang er der en stor chance for at de vil prøve at finde ud af hvem der står bag hjemmesiden. Forsiden er ikke det bedste sted at placere denne information; forsiden er beregnet til de jævnlige besøg.

Derfor bliver det oftest placeret under et fast menupunkt, “om os”. Denne side vil for disse nye brugere være den første egentlige introduktion til organisationen eller personen bag hjemmesiden og det er derfor vigtigt at have styr på den kommunikation der udgår fra denne side.

Først og fremmest skal siden have en klar beskrivelse af hvem man er. Det vil sige at meningsløs jargon skal undgås for i stedet at give fortællingen om ens aktiviteter.

Den meningsløse jargon, eller marketing-speech, kan også optræde som stock fotos af modeller i generiske arbejdssituationer. I stedet skal der bruges billeder af de faktiske personer, lokationer, aktiviteter og sågar maskiner, hvis relevant, der er en del af organisationen.

Teksten skal være en rigtig fortælling. Sand, direkte og personlig.

Hvis man kan få samarbejdspartnere og/eller kunder til at supplere historien med kommentarer eller egne fortællinger vil det kun gøre organisationens fortælling bedre.

Og til sidst skal der sørges for at brugeren har mulighed for at kontakte personer hos organisationen. E-mail, telefon og adresse; alle skal være der og de skal faktisk virke / være rigtige.

Dette indlæg blev udgivet i Kommunikation og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s