Det københavnske netværk

Som jeg skrev i artiklen “sociale netværks kopier” er det en rigtig dårlig ide at prøve at bygge kloner af allerede eksisterende successer, f.eks. Facebook. Og alligevel stopper det ikke mange.

For eksempel det københavnske sociale netværk der kørte på http://www.kbh.dk, udviklet af Reload! A/S 7 millioner kroner – jeg håber at rigtig mange af de penge er blevet brugt på infrastruktur og licenser fremfor mandetimer – blev det til og 1.800 brugere. Nå nej, ikke licenser, systemet blev bygget på et open source framework og tilsvarende database.

Mon ikke det er rimelig sikkert at sige at halvdelen af alle københavnske internetbrugere er på Facebook?

Reload! A/S forsvarer naturligvis deres udvikling men det er selve ideen at tro på at man kan opbygge en sådan konkurrent uden reelt at have noget helt nyt at byde på. Og et socialt netværk uden brugere er irrelevant.

Dette indlæg blev udgivet i Udvikling og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s