Facebook vs. Google

Facebook og Google er åbenlyst ikke de bedste venner. Facebooks seneste annoncering af Single Signon er et direkte angreb på Google lokationsbaserede annoncemodel.

At Google kort tid efter ændrede deres betingelser for eksport af Gmail adressebøger er nok ikke afledt af Facebooks nye features, snarere et udtryk for en meget lang og sej kamp mellem de to virksomheder.

Facebook har været meget gode til at indsamle informationer om deres brugere men er berømte for at være fuldstændig lukkede med hensyn til at brugerne kan tage disse informationer med ud. Google har tidligere tilladt f.eks. Facebook brugere at trække data ud fra Gmail adressebogen – informationer om bekendte – men det er nu lukket.

Som Michael Arrington skriver kunne dette være starten på en decideret protektionistisk kamp mellem Google og Facebook.

Dette indlæg blev udgivet i Udvikling og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s