Et hologram der kan mærkes

SIGGRAPH har forskere præsenteret et eksperimentelt setup hvorved et hologram kan mærkes og dermed interageres med:

Der er lidt mere dækning i denne artikel med video.

Jeg er ikke sikker på at jeg helt ser deres forslag til praktisk anvendelse som fremtiden for teknologien som produkt, men jeg kan tage fejl. Det ledte mig til at overveje hvor mange enheder vi allerede møder i det offentlige rum hvor forskellige sensorer – uden at vi rører dem – skal udlede hvad vi ønsker; vandhaner og døre i tog for blot at nævne et par. Eller hvad med blandingsbatteriet der genkender ansigter og derfor ved fra sidst hvilken temperatur dit vand skal have? I betragtning af at vores blandingsbatteri altid står på den samme temperatur tror jeg ikke det er til mig.

Forskerne bag hologrammet der kan mærkes har flere videoer på Youtube.

Dette indlæg blev udgivet i Udvikling og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

