Udfordringer til kommunikation i sparetider

Kim Ege Møller har sammenlignet kommunikationsarbejdet i Jammerbugt og Brøndby kommuner, i forbindelse med strukturændringer og konkret lukning af skoler. Det er en situation der efterhånden er forekommet mange gange og alligevel har meget få kommuner styr på deres kommunikation. Brøndby Kommune er undtagelsen i dette tilfælde.

Men det er ikke kun kommuner der i deres kommunikation er uklar i forbindelse med nedskæringer, lukninger og fyringer. Og eksemplet med Jammerbugt Kommune forklarer hvorfor kommunikationen ofte fejler: Der er ganske enkelt ikke taget stilling til hvordan man løser den opgave man prøver at vise at man vil udføre. I stedet tyer man til klicheer som lyder meget fine og som alle er så overordnede at der ikke fremgår noget konkret.

Og uden en konkret plan for hvordan man vil opnå sine mål er kommunikationen på forhånd sat på en umulig opgave.

En ledelse skal i en strategisk beslutning have gjort det klart hvordan man når sine mål, og generelle hensigtserklæringer er ikke tilstrækkeligt.

Dette indlæg blev udgivet i Kommunikation, Ledelse og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s